«

»

Dec 05

Banjir Kilat Di Bandar Kuantan

Update 5/12/2011
03.00 Pagi

Video keadaan banjir bandar kuantan

Banjir di bandar kuantan 2011

Update 4/12/2011
8.00 Malam

Selepas bandar Kajang bandar Kuantan pula dilanda banjir kilat ..

Dibawah adalah gambar keadaan banjir di bandar Kuantan yang dirakamkan seorang sahabat .

banjir kilat kuantan pahang

banjir kilat kuantan pahang

gambar keadaan banjir bandar kuantan 2011Kebetulan pagi esok saya ingin ke bandar kuantan atas satu urusan.. erm .. nampaknya kena tangguh dulu la kalau keadaan banjir di bandar kuantan ini masih berterusan .

Jika banjir kilat di bandar kajang sebelum ini dikaitkan dengan masalah kerajaan negeri mengorek pasir… banjir dibandar kuantan ini nak dikaitkan dengan apa la pulak agaknya ya ? .. baliklah kepada asal.. segalanya telah ditentukan Allah..

Bagi mereka yang merancang perjalanan ke kuantan pahang sila ambil perhatian dengan makluman ini ..

Terima kasih

Kata coklat tu betul…tapi ada separuh orang tak percayai dengan kekuasa allah..maka saya berdoa agar allah turunkan satu bala negeri itu ialah agar semua orang insaf adanya yang lebih berkuasa dari maknusia…maka janganlah cakap takbur dan bangga diri..
Lagi sekali saya mintak turun pulah sunami jika orang kerajaan buat nianya orang miskin…tidak keupayaan..banyak lagi kezalimi yang di buat oleh kebajikan masyarakat tangkap orang kurang upaya dan tangkap orang miskin..
Maka saya tak duduk akan duduk diam sentiasa mintak berdoa agar turun sunami akan tiba…..

Kepada semua orang ramai banjir besar kuantan pada tahun ini adalah musibah dari orang kerajaan kebajikan masyarakat kerana tidak percayai dengan kekuasaan allah kufur terhadap allah..so saya berdoa kepada allah agar allah turunnkan satu bala ke atas negeri kuantan..
Kerana kebajikan masyarakat orang tipu sangat busuk hati dan kesaliman terhadap rakyat orang miskin

user admin says:

Banjir tu adalah dari kezalimi oleh kebanjikan masyrakat

user admin says:

Banjir tu kezalimi oleh kebanjikan masyarakat..sebab kerajaan tak beri perhatian kepada orang miskin

sabar yer org kuantan menghadapi musibah ni…saya 2 kali setahun ronda seluruh pahang termasukla kuantan (pasal kerja)..dah bertahun gak la..setakat ni dipermudahkanNya…sebelum mulakan perjalanan berdoa lah kita yer…mudahkan dan selamat atas setiap urusan kita….ingatlah Allah berkuasa atas segala sesuatu…

ariana says:

Salam. Waktu banjir tu, kebetulan sy ke Kuala Lumpur, cuma dgr cerita org je..izin share ye. TQ.

APAN says:

entri pertama pasal banjie di kuantan yg aku jumpa.sebelum ni plan nak buat gak tp sebab banjir kilat kejap je, aku tangguhkan dulu.huhu…

ataicha says:

aiks… syukur ataicha baru je balik dari Kuantan pada tengah hari 4/12/2011 hari tu.. kalau stay lagi semalaman mungkin dah tersadai di Kuantan gamaknya… 3/12 – 4/12 memang ataicha berada di Kuantan.. huhuhuhu..

Mungkin MPK kena check balik saliran air, kalau dah terjadi sekali mungkin akan terjadi lagi jika tiada pemantauan.. huhuhu..

Anyway sabar yer penduduk Kuantan..

ana farha says:

semuanya ketentuan – Nya.. Kebetulan hujung tahun musim banjir kan..
kawan2 di pantai timur, bersabarlah ye..

harap permudahkan esok ke terengganu…
banyak tempat banjir sekarang..

BUAT DUIT DENGAN PERNIAGAAN ONLINE – BUKAN SENANG NAK SENANG!!!”

eXception says:

Seperti yang kita sedia maklum bahawa Kuantan ini besar, lebih besar dari Kajang… Perparitan di sini juga berbelit-belit dan longkang utama juga tidak mampu menampung jumlah air hujan… Sekiranya hujan lebat seperti yang berlaku di Kajang berlaku, longkang utama tidak mampu hendak menampung jumlah hujan… Banjir di Kuantan bukan disebabkan kenaikan air Sungai Kuantan, tetapi lebih kpd sistem perparitan tidak sempurna… Punca banjir di Kajang bukan disebabkan aktiviti korek pasir sahaja… banyak lagi puncanya seperti pembatalan projek tebatan banjir oleh Kerajaan Selangor.

http://exception2008.blogspot.com/2011/12/kerajaan-negeri-selangor-bakal-disaman.html

sOoooooour says:

cm mana klu KL banjir…huaaaaargh..

syahjehan78 says:

smoga orang kontan akan tabah hadapi dugaan ni.. huhu

Hardy Hunt2 says:

wah…banjir teruk ni…

aimaniman says:

salam kenal dan dofollow sini
bandar ‘K’ banjir ‘k’.. isshh kebetulannkann.. selain kuasa Allah, banjir kilat juga sebab kezaliman manusia pada bumi..

nak hadiah car sign heartbeat?.. jom ambil

khairul says:

terok nya tu

sn0w says:

Ya Allah ! naseb le naik highway segamat x lalu bndar. alhamdulillah.
tp siannye ;( moga org kuantan sume berhati².

nurkaloi says:

alhmdllh stakt ni kaloi tak pernah hadapi banjir
rumah kg kaloi pun atas bukit
memang tak banjir laa

gerunn….takut kowt ~__~’